sobota, 11 stycznia 2014

Piosenka monologiem jednej z bohaterek?

Witajcie! Sobotę czas zacząć. Dzisiaj chciałam Wam  przypomnieć pewną osobę z PLL, której tożsamości  nie poznaliśmy, a jest to Black Widow. Wiemy o niej tylko tyle, że na pewno jest to kobieta i znamy jej sylwetkę w czerni. Pojawiła się ona na pogrzebie Wildena. Ale nie dokładnie o tym chcę pisać post, ale piosence, która pojawia się w tle z sceną Black Widow. Po przetłumaczeniu na nasz język ojczysty okazuje się ona bardzo ciekawa. A teraz teoria, którą wymyśliłam, gdy przysłuchałam się dokładniej tej piosence. Spójrzcie sami rozwijając posta.



                                           Tekst piosenki po angielsku:                                                  
                                                                                            

 I will keep quiet    
You won’t even know I’m here
You won’t suspect a thing
... You won’t see me in the mirror
But I crept into your heart
You can’t make me disappear
Till I make you

I made myself at home
In the cobwebs and the lies
I’m learning all your tricks
I can hurt you from inside
Oh I made myself a promise
You would never see me cry
Till I make you

You’ll never know what hit you
Won’t see me closing in
I’m gonna make you suffer
This Hell you put me in
I’m underneath your skin
The devil within
You’ll never know what hit you

I will be here
When you think you’re all alone
Seeping through the cracks
I’m the poison in your bones
My love is your disease
I won't let it set you free
Till I break you

You’ll never know what hit you
Won’t see me closing in
I’m gonna make you suffer
This Hell you put me in
I’m underneath your skin
The devil within
You’ll never know what hit you

I tried to be the lover to your nightmare
Look what you made of me
Now I’m the heavy burden that you can’t bear
Look what you made of me
Look what you made of me
I’ll make you see

You’ll never know what hit you
Won’t see me closing in
I’m gonna make you suffer
This Hell you put me in
I’m underneath your skin
The devil within
You’ll never know what hit you


Po przetłumaczeniu:


                        Zachowam ciszę                             
    Nawet nie zorientujesz się, że tu jestem
   Nie będziesz niczego podejrzewa
   ... nie zobaczysz mnie w lustrze
Ale wkradłam się do twojego serca
Nie sprawisz, że zniknę
Dopóki cię nie zmuszę

Stworzyłam sobie dom
W pajęczynach i kłamstwach
Uczę się wszystkich twoich sztuczek
Mogę cię skrzywdzić od środka
Złożyłam sobie obietnicę:
nigdy nie zobaczysz jak płaczę
dopóki cię nie zmuszę

Nigdy nie wiesz, co cię zrani
Nie zobaczysz jak się kurczę
Zamierzam sprawić, że będziesz cierpiał
To piekło, w które mnie wpędziłeś
Jestem pod twoją skórą
Diabeł wewnątrz
Nigdy nie wiesz, co cię zrani

Będę tutaj
kiedy myślisz, że jesteś całkiem sam
przeciekając przez pęknięcia
Jestem trucizną w twoich kościach
Moja miłość to twoja choroba
Nie pozwolę ci się wyzwolić
Dopóki cię nie złamię

Nigdy nie wiesz, co cię zrani
Nie zobaczysz jak się kurczę
Zamierzam sprawić, że będziesz cierpiał
To piekło, w które mnie wpędziłeś
Jestem pod twoją skórą
Diabeł wewnątrz
Nigdy nie wiesz, co cię zrani

Próbowałam być kochanką twojego koszmaru
Spójrz, co ze mnie zrobiłeś
Teraz jestem ciężarem, którego nie jesteś w stanie unieść
Spójrz, co ze mnie zrobiłeś
Spójrz, czym mnie uczyniłeś
Sprawię, że zobaczysz

Nigdy nie wiesz, co cię zrani
Nie zobaczysz jak się kurczę
Zamierzam sprawić, że będziesz cierpiał
To piekło, w które mnie wpędziłeś
Jestem pod twoją skórą
Diabeł wewnątrz
Nigdy nie wiesz, co cię zrani

 

Czy ta piosenka może tyczyć się konkretnej osoby - Black Widow, Alison czy A?
A może różne fragmenty piosenki dotyczą różnych osób? 
Mi osobiście najbardziej pasuje, że ta piosenka dotyczy Ali i jej sytuacji.


Do sytuacji, położenia Alison najbardziej pasuje pierwsza zwrotka. Zachowam ciszę. Nawet nie zorientujesz się, że tu jestem. Nie będziesz niczego podejrzewać. Ukrywała się jako Red Coat. Przez bardzo długi czas żyła udjąc martwą. Nikt się nie zorientował, nikt nie podejrzewał - nawet dziewczyny. Dopiero w 3 sezonie się ukazała. Przez bardzo długi czas milczała.


Ale wkradłam się do twojego serca. Nie sprawisz, że zniknę, dopóki cię nie zmuszę. Tak naprawdę dziewczyny cały czas o niej myślały. Nie zapomniały o niej, wspomnienia o niej cały czas były żywe i otaczały Kłamczuchy. Tylko ona może sprawić, aby poszły do przodu i o niej zapomniały. Ale, co jeśli ona tego nie chce? A może Alison mówi tutaj do swojego ukochanego?

Druga zwrotka i pozostałe mogłaby być do osoby, która ją prześladuje, której najbardziej się boi. Tego jeszcze nie wiemy, osobą, której najbardziej się boi (według mnie) okaże się Ezra lub jakiś innym mężczyzna, więc te słowa również tyczą się "tego jedynego". Stworzyłam sobie dom w pajęczynach i kłamstwach. Ona cały czas musi kłamać. Powiedzenie prawdy oznacza koniec gry. Jej dom musiał być gdzieś indziej przez cały czas, gdy była RC. A jeśli ten "dom uwikłany na kłamstwach" dotyczy całego jej życia z dziewczynami. Może ona musiała zmienić swoje życie właśnie w tym momencie, to od tamtej pory cały czas oszukiwała, potrzebowała dobrej przykrywki. Uczę się wszystkich twoich sztuczek, diabeł wewnątrz  - czyli tak jakby mówiła: "To ty tego wszystkiego mnie nauczyłeś, dzięki tobie jestem taka silna, stworzyłeś potwora." Mogę cię skrzywdzić od środka - czyi musi to być osoba, z którą była w bardzo bliskich kontaktach.  

                                               

Złożyłam sobie obietnicę: nigdy nie zobaczysz jak płaczę, nie zobaczysz jak się kurczę. To piekło, w które mnie wpędziłeś. Czyli ukochana osoba wpędziła ja w życie, którego tak naprawdę nie chciała. Wiemy, że Alison bardzo wcześnie dostawała pogróżki od A. Zgotowało jej piekło, dla mnie to "piekło" oznacza, że kogoś silnie pokochała, oddała się temu uczuciu. Jednak ta osoba ją zawiodła, zraniła, zostawiła - mi zaraz na myśl przychodzi Ezra lub chłopak, w którym zaszła w ciąże. Alison przysięga sobie, że nie będzie już płakać przez to, co się stało. Nie okaże swoich słabości tej osobie. To tak jakby planowała zemstę - ucieka, zostaje RC, stwarza swój zespół A, zadaje ból.

                                   

Wersy, które jeszcze świadczą o jej miłości i mówią, co ta osobą z nią uczyniła: moja miłość to twoja choroba, próbowałam być kochanką twojego koszmaru, spójrz, co ze mnie zrobiłeś (więc słowa na pewno kierowane są do jakiegoś chłopaka, czyli to nie może być miłość do jakieś dziewczyny, rodziców) teraz jestem ciężarem, którego nie jesteś w stanie unieść.

Niektóre wersy wyraźnie świadczą, że Ali mogła odejść, aby znaleźć plan doskonały do zemsty. Chce zniszczyć tą osobę. A może jej zemstą było to, żeby on więcej jej nie zobaczył. Pragnęła, aby myślał, że udało się jemu ja pokonać, zabił ją, ale ona nagle wraca.   

                                 

Co o tym myślicie? Dla mnie piosenka jest świetna. Może dostaliśmy wiecej odpowiedzi niż nam się wydaje tylko szukamy w złym miejscu? Dla mnie ta piosenka jest typowym monologiem Alison do mężczyzny, którego kochała. Niektóre rzeczy można interpretować dwuznacznie. Ale na pewno znajdują się tam szczere uczucia. Pokazuje je wszystkie motywy, dlaczego uciekła, a pogrzeb Wildena był tylko pretekstem to pokazania nam ich (oczywiście nie mogł to być dosłowny sposób, tylko jakiś przekaz, na który sami musimy wpaść). 


A teraz taka pewna ciekawostka. 7 stycznia 2014 roku wyszła kolekcja ciuchów PLL. A oto ich zdjęcie i ceny.


Przypominają Wam ciuchy z PLL? Chcielibyście dostać w swoje ręce takie ciuchy? Ja bardzo!
                      

1 komentarz:

  1. Ja chciałabym 1, 5, 6, 7 i 8 reszta średnio mi się podoba ale nie pogardziłabym :D
    Super pomysł z tą piosenką, rzadko spotykamy się z taką analizą na blogach :)

    OdpowiedzUsuń