niedziela, 15 czerwca 2014

Co mogliśmy wywnioskować z 5x01?

Na naszym blogu mogliście już przeczytać wrażenia z 5x01, czyli Okiem Magnolii- 5x01. A teraz przyjrzyjmy się dokładnie odpowiedziom zawartym w tym docinku. Chętnych zapraszam do rozwinięcia.

 

Co mogliśmy wywnioskować z 5x01?


  • Cece zabiła policjanta częściowo z powodu Ali (jeżeli chcecie przeczytać teorię na ten temat zapraszam tutaj).
  • Cece tylko raz przebrała się jako Red Coat, aby rozproszyć "A" i tym samym pomóc Kłamczuchom. To jest właśnie ta scena, kiedy widzimy dwie dziewczyny przebrane w czerwony płaszcz, to właśnie wtedy odbywa się bójka pomiędzy Arią, a Cece (przebranej jako RC) i jej ujawnienie. W tym samym czasie Ali wyłącza maszynę, na której znajduje się Emily. W ten sposób Alison ma szansę wymknąć się niezauważenie z szponów "A" i sprawić, aby Emily była bezpieczna.
  • Shana była podwójnym agentem, w 5x01 głównie celuje z broni w Alison, myślę jednak, że później próbowałaby zabić również pozostałe dziewczyny, gdyż one pomagały Ali. Shana zakochała się w Jennie i chciała się zemścić, ponieważ Jenna straciła wzrok w "wypadku", za którym stoją Kłamczuchy. 
  • Shana podpaliła również domek (pożar ten widzimy w odcinku 3x24, to właśnie wtedy Hanna i Spencer zobaczyły Alison jako RC, Hanna była pewna że to właśnie ona je wtedy uratowała),
  • Prawdopodobnie Ezra mówi w szpitalu Arii, że to Shana stoi za postrzeleniem go w brzuch, czyli tą osobą w 4x24. Należy jednak zwrócić uwagę, że ta osoba miała na sobie maskę. Shana w teatrze była ubrana tylko w czarną bluzę, bez maski. 
  • Mony nie było w NY, więc ona nie była żadnym z A, zwołała jednak spotkanie osób dręczonych przez Alison. Zjawili się tam znani nam bohaterowie: Lucas, Paige oraz Melissa. Można było zauważyć, że Lucas ma dobry kontakt z Moną. 
  • Mona dostaje sms, że dziewczyny aktualnie znajdują się w NY,  niestety nie wiemy od kogo. Ale czy to oznacza, że jednak ma szpiega, który krok w krok podąża za Kłamczuchami i dostarcza jej wszystkie informacji o nich. Musiała też je śledzić w NY. Działa on też szybciej niż policja.
  • Ali początkowo myśli, że Ezra jest biedny. Dopiero później wychodzi na jaw, że chłopak miał przed nią tajemnice i pochodzi z bogatej rodziny.
  • Kulisy teatru przypominają przebieralnię/szatnię z czarno-białego odcinka 4x19.
  • Paszport Vivian Darkbloom został wydany w 2009 roku, już od tak dawna Alison planowała wyjechać z miasta? 
  • W odcinku nie zabrakło również metafor do bliźniaczek: Cece i Ali wyglądające i myślące podobnie, podwójne odbicie Cece w lustrze, bliźniaczki na spotkaniu Mony, Cece jako Vivian. Po za tym czy tylko mi przebrana Cece w okularach przypominała Jenne?

  

Zastanawia mnie jeden fakt, dlaczego Shana nie mogła pokazać się dziewczynom ubrana tak jak była w szpitalu. Nie rozumiem też jednego, dlaczego chciało jej się przebierać, jeżeli gonił ją czas. Z Moną było tak samo, zaczem przyznała się do bycia A, najpierw musiała się przebrać. To jest dla mnie kwestia zagadki.... 


Mam nadzieje, że niczego nie przegapiłam w tym odcinku i napisałam wszystko, czego się dowiedzieliśmy. Jeżeli coś jednak przeoczyłam napiszcie mi w komentarzach, a ja wtedy to dodam/poprawię. Ten odcinek przyniósł nam wiele odpowiedzi. Jestem tym faktem zszokowana, ponieważ zazwyczaj dostajemy kilka odpowiedzi pod koniec sezonu, a nie na początku....

  A jakie są Wasze spostrzeżenia? 

4 komentarze:

  1. Hanna i spencer zobaczyły Alison? myślałam, że Hanna i Mona.
    Dowiedzieliśmy się, że Scenarzyści mają bujną wyobraźnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spencer też ja widziała, widziała jak szła od samolotu :) Nie wiem jak to było z Moną, możliwe, że Mona też ją widziała, jednak nie pamiętam dokładnie więc trudno jest mi potwierdzić lub zaprzeczyć :)

      Usuń
  2. Mi też własnie Cece przypominała Jennę. Myślałam nawet, że to ona, np., że Shana dla niej ukradła ten paszport.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przebierały się obie w ubrania " A " bo nie chciały zostawić za sobą śladów , dlatego maja specjalne , buty, rękawiczki , bluzy , nie chcą zostawiać odcisków po sobie itd. ;)

    OdpowiedzUsuń