sobota, 11 kwietnia 2015

Analiza piosenek- 1x1 ,,Don't Trust Me''

Pierwszą piosenką którą usłyszeliśmy w PLL była piosenka zespołu 3OH!3- Don't Trust Me. Słyszeliśmy ją w scenie w której Kłamczuchy siedziały w stodole.




Macie tu przetłumaczony tekst:
Czarna sukienka z rajstopami pod spodem
Zaciągnąłem się ostatnim papierosem w mych ustach
Jest aktorką, ale wcale nie musi nią być
Bo dostała pieniądze od rodziców z funduszu powierniczego ze wschodu

Język, zawsze przyciśnięty do twoich policzków
Podczas gdy mój język jest za zębami innej dziewczyny
Powiedz swojemu chłopakowi, jeśli mówi że ma problem
Że ja jestem wegetarianinem i wcale się go nie boję

Ona chce mnie dotykać (juhhhu)
Ona chce mnie kochać (juhhhu)
Ona nigdy nie opuści mnie (juhhhu, juhhuu, huu, huu)
Nie ufaj dz-wce
Nigdy nie ufaj dz-wce
Nigdy nie zaufam dz-wce
Bo i dz-wka nigdy mi nie zaufa

Ona chce mnie dotykać (juhhhu)
Ona chce mnie kochać (juhhhu)
Ona nigdy nie opuści mnie (juhhhu, juhhuu, huu, huu)
Nie ufaj dz-wce
Nigdy nie ufaj dz-wce
Nigdy nie zaufam dz-wce
Bo i dz-wka nigdy mi nie zaufa

X jest na odwrocie twoich rąk
Zmywasz je w łazience by pić jak ci z zespołów
I set-lista którą ukradłeś ze sceny
Jest cała w czerwonej i fioletowej szmince.

Siniaki pokrywają twoja ramiona
Drżące palce trzymające butelke zamkniętą w dłoni
I najlepsze jest to, że nikt nie wie kim jesteś
Po prostu kolejna samotna dziewczyna w barze

Ona chce mnie dotykać (juhhhu)
Ona chce mnie kochać (juhhhu)
Ona nigdy nie opuści mnie (juhhhu, juhhuu, huu, huu)
Nie ufaj dz-wce
Nigdy nie ufaj dz-wce
Nigdy nie zaufam dz-wce
Bo i dz-wka nigdy mi nie zaufa

Ona chce mnie dotykać (juhhhu)
Ona chce mnie kochać (juhhhu)
Ona nigdy nie opuści mnie (juhhhu, juhhuu, huu, huu)
Nie ufaj dz-wce
Nigdy nie ufaj dz-wce
Nigdy nie zaufam dz-wce
Bo i dz-wka nigdy mi nie zaufa

Ciszej dziewczyno, zamknij swe usta
Bądź Helen Keller i użyj mowy swych bioder
Powiedziałem ciszej dziewczyno, zamknij swoje usta
Bądź Helen Keller i użyj mowy swych bioder
Powiedziałem ciszej dziewczyno, zamknij swoje usta
Bądź Helen Keller i użyj mowy swych bioder

Po pierwsze sam tytuł kojarzy mi się z Ali. Nie powinniśmy jej ufać, bo każdy wie jaka była, a może nawet nadal jest. Zacznijmy od przeanalizowania pierwszej zwrotki. Nie wiem czemu, ale czarna sukienka od razu kojarzy mi się z Black Widow, ale to nie ma sensu, ponieważ Marlene na pewno jeszcze wtedy o niej nie myślała. Postanowiłam sprawdzić kto w tym odcinku miał na sobie czarną sukienkę(to sprawdzenie w sumie nie ma celu, ale warto spróbować), ale potem przypomniałam sobie, że wszystkie miały czarne sukienki na pogrzebie Ali ~.~ mój geniusz nie zna granic. A więc skoro wszystkie je miały analizuję dalej. Kolejny wers nic mi nie mówi, ale następny od razu skojarzył mi się z naszą Alison. ,,Jest aktorką, ale wcale nie musi nią być''...hmm...kto jeszcze udawał? Mona, tyle, że wtedy tego nie wiedzieliśmy. Kolejny wers również nic nie wnosi. Zaczęłam analizować kolejną część piosenki. Następna zwrotka(załóżmy, że w piosence chodzi o Ali) skojarzyła mi się z pocałunkiem Arii i Ezry! A jeżeli piosenka jest o Ali możemy się zorientować, że coś między nimi było. Refren także mógłby być z perspektywy Ezry. No bo nie oszukujmy się...Ali chciała go dotykać. Następna część również jest jakby o Ali. Dziewczyna nie raz próbowała udowodnić swoją dorosłość na wszelkie sposoby, ,,...nikt nie wie kim jesteś''. Nikt nie wie kim tak naprawdę była...każdy uważał ją za kogoś innego. ,,Bądź Helen Keller''. Tak dla objaśnienia Helen była znaną głucho-NIEWIDOMĄ pisarką. Zapewne każdy pomyślał teraz o Jennie. Nie dość, że niewidoma to w dodatku ma duszę artystki(pisanie to też w końcu sztuka). Ali nie chciała być jak Jenna, ale nie oszukujmy się była o nią zazdrosna. Gdybyśmy usłyszeli o czym jest ta piosenka chwilę po premierze pierwszego odcinka nie zauważylibyśmy wszystkiego co teraz, ale na pewno kilka szczegółów nie byłoby nam obcych!
*********************************************************************************
Em...a więc hej, cześć i witam Was! Jestem tu nowa...w końcu tak trudno to zauważyć(czujecie ten sarkazm? xD). Jestem głupia i nie wiem co o sobie napisać. O już wiem! Moją ulubioną kłamczuchą zawsze była i jest Spencer <3 uwielbiam jej charakter. Moją ulubioną parą jest Haleb. Kiedyś uwielbiałam Wrencer i Ezrie, ale jakoś w sumie znudziły mnie te pary. Moim ulubionym sezonem jest sezon 2, ale uwielbiam również 3. W sumie to wszystkie kocham, ale tamte dwa najbardziej. Jeśli macie do mnie jakieś pytania możecie zadać je w komentarzu. A teraz objaśnię wam serię zatytułowaną ,,Analiza piosenek''. Będę tam pisać moje spostrzeżenia na temat podobieństw pomiędzy piosenek z serialu, a samym serialem. To...em..pa :* Taira





3 komentarze:

  1. Aria była chyba wegetarianką xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W książce owszem, ale z serialu nic nam o tym nie wiadomo :)

      Usuń
  2. Wiadomo, w serialu nie raz wspominała o tym że jest wegetarianką :)

    OdpowiedzUsuń